Jan Hogendoorn (2002) en Robert van Deelen (2005) gaan werken en transcripties voor vierhandig orgel ten gehore brengen op zaterdag 23 maart 2024 om 16.00 uur in de Koepelkerk te Bussum.

“We hebben een programma samengesteld met bijvoorbeeld transcripties van Mendelssohn en Reger. Daarnaast gaan we onze eigen transcriptie van Mozarts Fantasia voor Flötenuhr (ook wel ‘Adagio und Allegro’ genoemd), laten horen. Verder spelen wij werken uit Engeland van Wesley en Tomkins.  In Engeland was het vierhandige orgelspel in vroeger tijden erg gebruikelijk.”

Jan Hogendoorn studeert bij Matthias Havinga en Pieter van Dijk aan het Conservatorium van Amsterdam en Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht. Hij volgde verschillende masterclasses, onder andere bij Ben van Oosten, Olivier Latry, Vincent Thévenaz en Wolfgang Zerer. Daarnaast heeft hij regelmatig deelgenomen aan (amateur)orgelconcoursen.

Sinds vorig jaar studeert Robert van Deelen ook aan het conservatorium van Amsterdam. Robert is actief als kerkorganist in de Hervormde Gemeente van Overberg en in de Brugkerk te Veenendaal.

 

Programma:

  • Wer nur den lieben Gott läßt walten, MWV A 7 – F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)/ arr. S. de Jong
  • A fancy for two to play – Thomas Tomkins (1572-1656)
  • Duet for Organ – Samuel Wesley (1766-1837) – Allegro              – Andante      – Fuga Alla Cappella
  • Fuge in e moll, op. 152 – Franz Schubert (1797-1828)
  • Introduction und Fuge in d moll, op. 62 – Franz Lachner (1803-1890)
  • Adagio und Allegro in f moll, K. 594 – Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
  • Brandenburgs concert No. 3 in G Dur, BWV 1048 – Johann Sebastian Bach (1685-1750) /arr. Max Reger
  •             – (ohne Bezeichnung)            – Adagio          – Allegro

 

Toegang is gratis; collecte na afloop.

 

error

Deel dit artikel via